3008
Hlava
partner
hlava-1
hlava-4
rifter
vize

Robustnost a technologie

Modely nový Peugeot Partner a nový Peugeot Tepee byly představeny letos v březnu na autosalonu v Alžírsku. Tam poprvé odhalily svůj nový design i technologie. Výrazná přední část vozu dostala novou masku chladiče, která navazuje na současný design ostatních modelů značky. Atraktivitu obou vozů zvyšují jejich moderní prvky výbavy, robustnost, i nejaktuálnější řada úspornějších a výkonnějších motorů splňujících emisní normu Euro 6. Oba vozy tak dokonale reagují na potřeby dneška, ale současně nezapomínají na pilíře jejich úspěchu: spolehlivost, flexibilitu a nepřekonatelnou modularitu v kombinaci s příkladnou nosností a komfortní kabinou.

 

 

Výrazný styl a odolnost - Expresivní design

Vzhled přední masky vozů nový Partner a nový Partner Tepee, z něhož čiší síla a osobitost, je v souladu s modernizací, která u řady lehkých užitkových vozů započala v roce 2014 s vozem nový Peugeot Boxer.

Nová maska chladiče sahá až k přepracovaným světlometům má ve svém středu logo Peugeot. Maska společně s novým nárazníkem dodává vozům větší mohutnost. Robustnost přední části posilují nové „záplaty“ na nárazníku, které mají tu výhodu, že je lze při poškrábání nebo drobné kolizi snadno vyměnit. Jsou do nich zabudované mlhové světlomety a denní světla s LED diodami (od 2. úrovně výbavy ). Tato světla pro denní svícení, umístěná níže na koncích nárazníku, podtrhují světelný podpis vozu a opticky prodlužují siluetu vozu.

Nový Peugeot Partner nabízí za příplatek dvě verze úprav na míru, které jsou k dispozici pro všechny úrovně výbavy prostřednictvím paketů Look a Look Integral. Nový Peugeot Partner Tepee představuje design, který je jak atraktivnější (přední nárazník v barvě karoserie od 2. verze výbavy), tak robustnější (černý přední nárazník je odolnější vůči nárazům z běžného provozu u verze výbavy OUTDOOR).

Vynikající vlastnosti a spolehlivost ověřená zákazníky

Vzhled přední masky dobře reprezentuje vlastnosti vozů nový Partner a nový Partner Tepee, které od uvedení první generace na trh – tedy po téměř 20 let - ověřovaly tisíce firemních i soukromých zákazníků. Podle marketingových průzkumů zákazníci modelu Peugeot Partner Tepee oceňují zejména jeho prostornost, praktičnost a komfort a vyjadřují spokojenost s kvalitou, odolností, vzhledem karoserie i kabiny a se spolehlivostí vozu. Firemní zákazníci u vozu Peugeot Partner sloužícího jako jejich pracovní nástroj kladně hodnotí zejména užitečné rozměry a modularitu a dále také bezporuchovost, nízké provozní náklady a optimalizovaný poměr cena/výbava.

Odzkoušená odolnost

Odolnost a spolehlivost vozů Peugeot Partner a Partner Tepee byly potvrzeny rovněž v průběhu vývoje vozů. V nejnáročnějších podmínkách najely tyto vozy více než 6 milionů kilometrů při intenzivní zátěži, včetně následujících podmínek:

  • Jízda s velkým zatížením ve vysoké rychlosti
  • Zkušební zařízení pro nápravový systém a karoserii napodobující ty nejhorší možné cesty: dlažební kostky, výmoly...
  • Testování provozu v horku až do 85 °C a za různých klimatických podmínek střídajících zimu a teplo (od -18 °C po + 45 °C), prověřována byla zejména odolnost součástek a materiálů
  • Testy zkoumající odolnost vůči korozi a těsnost, včetně přejezdů před brod a stříkání slané vody.

Tyto testy spolu s reakcemi na podněty od firemních a soukromých zákazníků, které byly získávány po 18 let, zaručují vysokou úroveň kvality vozů nový Peugeot Partner a nový Partner Tepee.

Stále konkurenčnější segment víceúčelových osobních vozů

Peugeot v roce 1996 vytvořil novou kategorii víceúčelových osobních automobilů: tzv. „ludospace“. Prostornost a praktičnost multifunkčního vozu, jakým je Peugeot Partner Tepee, zůstávají stále referencí. Od svého uvedení na trh v roce 2008 si na evropském trhu udržuje místo na stupních vítězů, a to v segmentu, který se neustále rozrůstá. Z celkového počtu prodaných vozů Peugeot Partner, představují prodeje mimo Evropu téměř 27 %, což představuje nárůst o 8 % ve srovnání s prvním prodejním rokem. Nový Peugeot Partner Tepee si ve světě víceúčelových vozů, kde se cení především praktičnost a charakter rodinného automobilu, tyto základní hodnoty zachovává a dále je rozvíjí. Došlo ke změně designu vozu. Výbava byla obohacena o užitečné a účinné technologie včetně motorů nové generace. Kromě přepracované přední masky nabízí nový Partner Tepee dva nové odstíny karoserie: šedou Moka a šedou Artense. Ty jsou k dispozici vedle stávajících odstínů bílá Banquise, červená Ardent, modrá Kyanos, šedá Aluminium, šedá Shark a Nocciola. Dynamický charakter vozu Peugeot Partner Tepee zdůrazňují nová příplatková hliníková kola 16’’ Managua s 8 rameny. V interiéru přispívá k modernosti i bohatší zpracování barev a materiálů. Na palubní desce a různých částech interiéru se objevuje nové provedení šedá Onega. Nabídka čalounění sedadel se skládá z typů modrá Cadasca a hnědočervená Cadasca a z nového luxusního a vzhledově originálního čalounění NeoSpa (u 3. verze výbavy ALLURE ).

Technologie nové generace

Již předchůdce vozu Nový Partner Tepee byl vybaven početnou řadou prvků výbavy usnadňujících bezpečnost a řízení, nyní však přibyly ještě další užitečné a efektivní technologie. Pohodlná a ergonomická kabina vozu je vybavena novým telematickým systémem s velkým barevným dotykovým displejem 7'' dokonale zabudovaným do středu palubní desky, kde je v optimální vzdálenosti pro ovládání i pro sledování. Tento systém, který je standardně k dispozici u 3. stupně výbavy ALLURE2 a za příplatek u verzí ACTIVE a OUTDOOR. Dotykový displej poskytuje snadný přístup k různým funkcím vozidla: palubní počítač, AM/FM rádio, přehrávání hudby uložené v Jukeboxu (zabudovaný hard disk) nebo v přenosném zařízení, HF Bluetooth a navigace. Navigace, která je v nabídce v rámci příplatkové výbavy, zahrnuje zobrazování rychlostních limitů a dopravních informací a atlas map Evropy. Nový PEUGEOT Partner Tepee nabízí také to nejlepší z možností konektivity: HB Bluetooth, USB port, zásuvka typu Jack a funkci MirrorScreen . Systém MirrorScreen umožňuje přenést mobilní aplikace připojeného chytrého telefonu kompatibilního s komunikačními protokoly Mirrorlink® nebo Carplay® na velký dotykový displej vozu a snadno a bezpečně je tak tyto aplikace používat. Přístup k jednotlivým funkcím telefonu je řízen v závislosti na stavu vozidla. Za jízdy může řidič používat pouze aplikace slučitelné s řízením vozu, jako je například navigace, nebo aplikace určené pro infotainment – např. internetové rádio. Kompatibilní aplikace vyvinuté k dnešnímu dni jsou především iCoyote, Parkopedia, Glympse, navigační aplikaci Sygic aj. Tlačítkem na volantu se spouští systém rozpoznávání hlasu přenesený z chytrého telefonu připojeného přes Bluetooth (například Siri v případě iPhonu), odpovědi jsou poté přenášeny do reproduktorů vozu.

Stále více podpůrných prvků řízení a bezpečnostních systémů

Technologie Active City Brake (Automatické brzdění ve městě v případě rizika srážky) je nový systém umožňující vyhnout se srážce nebo snížit její důsledky v případě, že řidič v městském provozu nezareaguje a včas nebrzdí. Spolehlivá funkce Active City Brake je zaručena, pohybuje-li se vůz rychlostí do 30 km/hod. Doplněk bude k dispozici na konci roku 2015, za příplatek od 2. úrovně výbavy. Laserové čidlo s dosahem na malou vzdálenost (Lidar : Light Detection and Ranging) umístěné na čelním skle je schopno detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící vůz. Systém dokáže v případě potřeby automaticky spustit brzdění na plný výkon. V některých případech může systém vozidlo i automaticky zastavit a vyhnout se tak kolizi s autem vpředu. Couvací kamera, která je k dispozici za příplatek od druhé úrovně výbavy ACTIVE, využívá velký barevný displej a usnadňuje běžné parkovací manévry. Systém zobrazuje vnější siluetu vozu a jeho dráhu pomocí barevných čar, což usnadňuje parkování a zvyšuje bezpečnost. Kromě zadního parkovacího senzoru, který je k dispozici sériově u verze výbavy ALLURE, je nový Partner Tepee na přání vybaven předním parkovacím asistentem usnadňujícím manévry při nízké rychlosti. Doplněk výbavy Grip Control je již v tomto segmentu referencí. Systém patentovaný skupinou PSA Peugeot Citroën umožňuje rozšířit pole působnosti vozu Partner Tepee na obtížně sjízdné silnice, polní cesty a další náročné terény. Grip Control je spojen s velkou světlou výškou 15 cm a pneumatikami Mud & Snow. Multifunkční a pružný systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo zda ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek, ESP Off. U vozu nový Peugeot Partner Tepee se dále rozšiřuje sériová výbava: od 2. stupně výbavy ACTIVE je nyní k dispozici omezovač rychlosti / tempomat a klimatizace. Verze OUTDOOR a ALLURE nabízejí navíc 3 samostatná odnímatelná sedadla ve 2. řadě a boční airbagy v 1. řadě.

Nová řada ještě výkonnějších motorů

Nový Peugeot Partner Tepee nabízí široký výběr motorů nejnovější generace, které splňují emisní normu Euro 6. Od počátku je k dispozici celkem 6 benzínových (VTi) a dieselových (BlueHDi) motorů s výkony od 75 k do 120 k.

Tyto motory jsou vhodné na všechny typy využití a jejich emise CO2 jsou současně o 15 % nižší než u předchozích motorů:

  • 1.6 VTi 98 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 148 g CO2/km, úspora 7 g
  • 1.6 VTi 120 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 151 g CO2/km, úspora 13 g
  • 1.6 BlueHDi 75 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 113 g CO2/km, úspora 22 g
  • 1.6 BlueHDi 100 k, manuální 5stupňová převodovka, emise od 113 g CO2/km, úspora 22 g
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, robotizovaná 6stupňová převodovka ETG6, emise CO2 od 109 g CO2/km, úspora 6 g
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální 6stupňová převodovka, emise CO2 od 115 g CO2/km, úspora 14g,

Motory BlueHDi zaručují díky lepšímu točivému momentu a vyššímu výkonu maximální požitek z jízdy. Přispívá k tomu i manuální šestistupňová převodovka ve verzi BlueHDi 120 k. Verze 1.6 BlueHDi 100 k S&S navíc emituje v rámci svého segmentu nejméně CO2 (109 g/km). V průběhu první poloviny roku 2016 by měl nový Peugeot Partner dostat také nejnovější tříválcový benzínový přeplňovaný motor 1.2 PureTech 110 k spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a pravděpodobně se tak stane z hlediska úspornosti a nízkých emisí CO2 držitelem nového rekordu ve svém segmentu v rámci benzínových motorů.

Vždy přizpůsobitelný potřebám

Nový Peugeot Partner Tepee poskytuje svému uživateli velkou míru modularity a obdivuhodnou flexibilitu. Je schopen přizpůsobit se veškerým uživatelských potřebám, ať už v každodenním životě, či při cestách do přírody, ať už řidič jede sám nebo s rodinou či přáteli. Parter Tepee je k dispozici s 5 nebo 7 samostatnými sedadly, z nichž 3 sedadla ve 2. řadě, resp. 2 sedadla ve 3. řadě v sedmimístné verzi lze zcela vyjmout. Vůz má rovnou podlahu a objem zavazadlového prostoru činí 675 až 3000 l, což je jeden z nejlepších výsledků v této kategorii. Přístup do zavazadlového prostoru je za všech okolností usnadněný díky velkým zadním výklopným dveřím a otevíratelnému zadnímu oknu, což je v tomto segmentu exkluzivní prvek výbavy. Partner Tepee nabízí celou řadu možných konfigurací a umožňuje velmi snadno převážet jak posádku, tak náklad. Řidič může vozit děti i s kamarády do školy nebo převážet kola na rodinný výlet či lyže nebo surfy na víkend s přáteli.

Díky střeše Zenith, která v segmentu víceúčelových vozů představuje zcela jedinečný prvek výbavy, si cestující dopřávají pocit prostornosti a prosvětlenosti.

Důmyslný systém nabízí:

  • Velké prosvětlení díky 4 tónovaným sklům
  • Lepší tepelný komfort pro cestující na zadních sedadlech díky 3 přídavným vzduchovým výstupům
  • Stropní odkládací prostor o objemu 94 l. Tvoří jej vpředu stropní schránka, podélné schránky po obou stranách středové stropní konzoly a schránka nad zavazadlovým prostorem, která je přístupná ze zadní řady sedadel i ze zavazadlového prostoru. Tento prostor doplňuje 90 l otevřených či uzavřených úložných přihrádek rozmístěných v kabině
  • Modulární vnější odkládací prostor díky střešním lištám, které jsou variabilní a mohou být umístěny podélně i napříč.

Příkladné rozměry a flexibilita Peugeot

Partner se snaží vyhovět nejrůznějším potřebám firemní klientely, a proto nabízí širokou škálu verzí karoserie. Na výběr jsou 2 délky L1 438 cm a L2 463 cm, dále verze s větší kabinou se sklopitelnou lavicí ve 2. řadě a kabina s platformou určená pro karosářské přestavby. Pro Peugeot Partner je charakteristická modularita a kapacita nákladového prostoru, která je v této kategorii příkladná. Partner nabízí jeden z největších objemů nákladového prostoru v segmentu. Verze L1 má kapacitu 3,3 m3 při užitečné délce 180 cm, dlouhá verze L2 poskytuje objem 3,7 m3 a užitečnou délku 205 cm. Tato kapacita nákladového prostoru se zvětšuje na 3,7 m3 ve verzi L1 s užitečnou délkou 300 cm a na 4,1 m3 ve verzi L2 s užitečnou délkou 325 cm díky multifunkční lavici Multiflex (popis níže). Užitečná šířka 162 cm spojená s šířkou u podběhů kol 123 cm umožňuje naložit do vozu Peugeot Partner v krátké verzi L1 dvě europalety (120 × 80 cm). Nakládání usnadňují zadní dvoukřídlé asymetrické dveře, které se otevírají do úhlu 180°. Užitečná hmotnost se pohybuje od 625 kg po 890 kg u L1 a do 750 kg u L2, což je jeden z nejlepších výsledků ve své kategorii.

Díky multifunkční lavici Multiflex (sériově pro ACTIVE a Polocombi) si nový Peugeot Partner zachovává svou jedinečnou modularitu, která je pro něj charakteristická již od uvedení na trh. Tento v segmentu dodávek ojedinělý prvek výbavy umožňuje:

  • Převážet v přední části vozu 3 osoby. Tuto praktickou stránku velmi oceňují profesionální řidiči, kteří tak mohou převážet zaměstnance a současně jejich nástroje a šetřit tak počet ujetých kilometrů
  • Nabízet rovnou podlahu, užitečný objem zvětšený o 400 l a užitečnou délku více než 120 cm a současně uchovat schopnost převážet 2 osoby díky bočnímu sklopitelnému sedadlu
  • Převážení vysokého nákladu díky sedáku bočního sedadla, který lze sklopit k opěradlu
  • Funkci mobilní kanceláře díky psací desce zabudované do opěradla sklopného prostředního sedadla
  • Přídavnou odkládací přihrádku uzamykatelnou pomocí přídavného zámku.